woensdag 30 september 2015

Leesmarathon | #Boektober

De maand oktober staat bij mij in het teken van boeken. #Boektober is een leesmarathon die de hele maand duurt. Het doel? Jezelf uitdagen om meer te lezen dan je normaal gesproken doet. 

Organisatie
De organisatie is in handen van Dagmar Boer. Meer informatie over #Boektober vind je op haar blog 'By Dagmar Valerie' en op de facebookpagina van het evenement.

Duur
Donderdag 1 oktober 2015 - Zaterdag 31 oktober 2015

Uitdagingen
De uitdaging van deze leesmarathon bepaal je zelf. Zolang je maar meer leest dan je normaal doet. Ik wil graag de achterstand op mijn Goodreads-challenge wegwerken. Als ik het boek dat ik nu aan het lezen ben uit heb, sta ik op 20 van de 30 boeken. Aan het eind van oktober zouden dat er 25 moeten zijn. Mijn doel is dus om 5 boeken te lezen.

Mijn boeken


1. Jessie Burton - The Miniaturist
In oktober ga ik voor het eerst naar de 'Bored to Death book club'. Deze maand is de keuze gevallen op The Miniaturist, een boek dat ik al een tijdje in de boekenkast had staan. Het gaat over een miniatuurhuis dat wel heel erg lijkt op de werkelijkheid. Of is het andersom?

2. Margaret Atwood - De tent 
De overige boeken die ik komende maand wil lezen, voldoen allemaal aan één van de uitdagingen van de 'Popsugar Reading Challenge 2015'. De tent is een boek met korte verhalen en past dus bij de uitdaging 'a book of short stories'. Dit lijkt me een perfecte kennismaking met Science Fiction-koningin Margaret Atwood.

3. Jonathan Safran Foer - Everything Is Illuminated
'Everything Is Illuminated' staat al sinds mijn eerste dag op Goodreads op mijn te-lezen-lijst en voldoet daarmee aan de uitdaging 'a book on the bottom of your to-read list'. 'Extremely Loud and Incredibly Close' is één van mijn favoriete boeken, dus ik kan niet wachten om dit boek eindelijk te lezen.

4. Solomonica de Winter - Achter de regenboog
Solomonica was slechts veertien jaar oud toen ze begon met het schrijven van dit boek. Bizar jong dus. Daarmee voldoet 'Achter de regenboog' ruimschoots aan de uitdaging 'a book written by someone under 30'. De prachtige cover van het boek maakt me in ieder geval erg nieuwsgierig.

5. David Lagercrantz - Wat ons niet zal doden
Ik zou me er niet aan durven te wagen: een vervolg schrijven op een ongekend populaire boekenserie van een andere schrijver. David Lagercrantz durfde de uitdaging na lang wikken en wegen wel aan. Hij schreef een vierde deel in de Millennium-trilogie van Stieg Larsson en tot nu toe krijgt het boek lovende recensies. Ik ben nieuwsgierig, maar ook sceptisch. Het is immers één van mijn favoriete thrillerseries. Overigens voldoet dit boek aan de uitdaging 'a book that was originally written in a different language'.

En nu?
Kun je vanaf 1 oktober mijn voortgang bijhouden op Twitter. Als je ook berichten van andere deelnemers wilt zien, zoek je op Twitter op #Boektober of kijk je op de Facebookpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten