dinsdag 13 oktober 2015

Lees-, kijk- en luistervoer #1

Artikelen op Bloglovin, vlogs op YouTube en updates op Twitter en Facebook. Iedere dag lees, zie en hoor ik nieuwe dingen. In deze rubriek deel ik een aantal van deze ontdekkingen op het wereldwijde web, die ik leuk, interessant of hilarisch vind. 

Lezen
  • Vanavond wordt de Man Booker Prize 2015 uitgereikt. NRC zette de genomineerden in een goed leesbaar artikel op een rijtje.
  • Liz Climo tekent voor The Simpsons en is geliefd op Tumblr. Flavorwire deelde haar leukste strips over vriendschap
Kijken
  • De eerstvolgende film van de Coen Brothers wordt een komedie met een enorme sterrencast en heet 'Hail Caesar'. Afgelopen vrijdag verscheen de trailer.
  • BBC-serie 'Sherlock' krijgt een special die zich afspeelt in Victoriaans Londen. De trailer is uit en ziet er briljant uit. 
  • In de Late Show with James Corden heeft laatstgenoemde met Nathan Lane en Rachel Bloom inappropriate musicals uitgevoerd. Het resultaat is een grappige parodie op het genre musicals en bekende films The Terminator, The Exorcist en Se7en. Waarschuwing: er zitten enkele spoilers in.
  • Deze taart lijkt niet zo bijzonder, totdat je hem ronddraait. Mooi is ook de verwijzing naar de gebroeders Lumière aan het eind.
  • Tenslotte zijn er nieuwe trailers van 'Mockingjay Part 2' en 'Spectre'. Ik ben erg benieuwd naar beide films. 
Luisteren
  • Wie wist dat de stemmen van James Blake en Justin Vernon zo goed bij elkaar pasten? Ik niet in ieder geval. Flavorwire plaatste hun betoverende cover van Sound of Silence (Simon & Garfunkel).
  • De afgelopen week heb ik ontzettend vaak naar 'Go' van Public Service Broadcasting geluisterd. Het duo gebruikt samples van geluidsopnames uit de ruimtevaarthistorie en maakt daar een soort soundtrack voor. Erg verslavend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten