vrijdag 30 oktober 2015

Nieuwe aanwinsten | Oktober 2015

Bijna iedere maand neemt mijn boekencollectie iets toe in omvang. Niet vreemd als je ontzettend van boeken houdt. Eens in de zoveel tijd zitten er exemplaren tussen die zo mooi zijn dat ik ze graag met jullie wil delen. Vandaar deze rubriek: nieuwe aanwinsten. 

Deze maand kocht ik maar liefst tien boeken. Dat alleen al vond ik reden genoeg om er een blog over te schrijven, maar nu is één van die boeken ook nog eens een heel bijzonder exemplaar.

Tweedehands boeken
Book haul oktober 2015Via een Facebookgroep kocht ik maar liefst zeven Engelse boeken. Het zijn niet de mooiste boeken, ze zijn overduidelijk meerdere keren gelezen, maar ik ben blij dat ik ze nu in mijn boekenkast heb staan. The Time Traveler's Wife is het enige boek dat ik al gelezen heb. Her Fearful Symmetry is een ander boek van dezelfde schrijfster. The Pillars of the Earth en World Without End zijn de twee delen uit een serie over de bouw van een gotische kathedraal. Het zijn flinke historische romans, beiden rond de duizend pagina's, die tot de besten binnen het genre schijnen te horen. Sinds ik Rebecca van Daphe Du Maurier heb gelezen, spaar ik haar andere boeken. Bij dezen staat ook The King's General in mijn kast. Room van Emma Donoghue is verfilmd, maar volgens mij verschijnt hij voorlopig nog niet in de Nederlandse bioscopen. Ik wil het boek graag lezen voordat ik de film ga zien. Het laatste boek is Fingersmith van Sarah Waters.

Nieuwe boeken
Book haul oktober 2015

Harry Potter and the Philosopher's Stone
Yes, ik heb hem! De nieuwe door Jim Kay geïllustreerde editie van Harry Potter and the Philosopher's Stone. Geen goedkope aanwinst, maar elke euro waard. Op iedere pagina staat wel iets van een illustratie en er zijn een aantal pagina's die helemaal gevuld worden met het prachtige werk van Jim Kay. Mocht je het nieuws gemist hebben: er komen heruitgaven van de hele serie en als het goed is verschijnt er elk jaar één. Ik vraag me af hoe gigantisch het laatste deel wel niet wordt. Omdat ik graag verrast wil worden, probeer ik nog niet teveel te bladeren. Wil jij wel alle pagina's zien? Bekijk dan dit YouTube-filmpje van Aprilius Maximus.

Harry Potter and the Philosopher's Stone
Verder kocht ik The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender van Leslye Walton. Door de prachtige cover en het genre magisch realisme was ik al snel overtuigd dat ik dit boek in de kast wilde hebben. De laatste aanwinst is Illuminae van Jay Kristoff en Amy Kauffman. Dit boek kwam deze maand uit en landde op de releasedatum op mijn deurmat. Het is een young adult sciencefictionroman die geschreven is aan de hand van een serie rapporten, interviews en dagboekfragmenten. Dit boek ben ik op dit moment aan het lezen. Wat ik ervan vind, lees je volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten