woensdag 25 november 2015

Eindejaarslijstjes 2015 | Top 2000

Het is alweer bijna december en de feestdagen staan voor de deur. Dat betekent ook dat het tijd is voor één van mijn favoriete dingen van het jaar: eindejaarslijstjes. De komende weken kun je allerlei lijstjes verwachten, van mijn favoriete boeken van 2015 tot mijn stemlijst voor de Song van het jaar. Vandaag deel ik mijn stemmen voor de Top 2000 van Radio 2. 

Mijn stemmen voor de Top 2000 vind ik misschien wel het moeilijkste lijstje om samen te stellen. Ieder jaar nadat ik op stemmen geklikt heb, bedenk ik weer een paar pareltjes die ik mis. Dit jaar waren dat Jimi Hendrix - All Along the Watchtower en Beck - Everybody's Gotta Learn Sometimes. Dit zijn mijn stemmen, in willekeurige volgorde:

Radiohead - Paranoid Android
Massive Attack - Unfinished Sympathy
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Jeff Buckley - Hallelujah
Smashing Pumpkins - Disarm
Eddie Vedder - Society
Snow Patrol ft. Martha Wainwright - Set the Fire to the Third Bar
Johnny Cash - Hurt
Led Zeppelin - Immigrant Song
Pink Floyd - Wish You Were Here
Elton John - Rocket Man
Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
Marvin Gaye - I Heard It Through the Grapevine
Jamiroquai - Virtual Insanity
The Black Keys - Little Black Submarines

Vrije keuzes
Etta James - At Last
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Imogen Heap - Hide and Seek
Bon Iver - Skinny Love
The National - Fake Empire
The Boxer Rebellion - No Harm
Balthazar - Bunker
Sigur Rós - Varud
The Veils - The Leavers Dance
Ben Howard - I Forget Where We Were

Overigens verbaas ik me er ieder jaar over dat bepaalde nummers niet in de keuzelijst staan. Gelukkig is daar de Snob 2000 voor in het leven geroepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten