dinsdag 12 januari 2016

Goede voornemens 2016 | Films

Goede voornemens, ik ben er nooit zo van. Toch merk ik dat ik in januari lijstjes maak van boeken die ik wil lezen, films die ik wil kijken en series die ik wil volgen. En laten we eerlijk zijn, dat zijn eigenlijk ook een soort goede voornemens. Vandaag deel ik mijn filmgerelateerde voornemens voor 2016. 

Oscars 2016
Ik bekijk altijd wel een aantal kanshebbers voor de Oscar voor beste film. Dit jaar wil ik graag alle genomineerde films bekijken, zodat ik kan beslissen of ik de winnaar terecht vind of niet. Hier zullen een aantal berichten over verschijnen op mijn blog.

Deze films uit 2016 bekijken:
Carol
Ex Machina
Inside Out
The Lobster
Mad Max: Fury Road
Sicario
Son of Saul
Star Wars: The Force Awakens

IMDb Top 250
Dit jaar wil ik niet alleen recente films bekijken, maar me ook aan 'klassiekers' wagen. De Top 250 van de internet movie database is daar een mooi uitgangspunt voor. Voorbeelden van films op die lijst die ik nog niet gezien heb, zijn 'The Silence of the Lambs', 'The Shining' en '12 Angry Men'. Verwacht dus ook regelmatig een recensie van een overbekende film op mijn blog.

Marvel Universe-project
Het staat al een paar jaar op mijn to-do-lijst om alle films uit de Marvel Universe te kijken en er recensies over te schrijven. Dit jaar neem ik me voor om eindelijk met dit project te starten. Let wel: dit wordt een project van meerdere jaren, omdat het laatste deel pas in 2019 verschijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten