vrijdag 15 januari 2016

Goede voornemens 2016 | Series

Goede voornemens, ik ben er nooit zo van. Toch merk ik dat ik in januari lijstjes maak van boeken die ik wil lezen, films die ik wil kijken en series die ik wil gaan volgen. En laten we eerlijk zijn, dat zijn eigenlijk ook een soort goede voornemens. Vandaag deel ik mijn seriegerelateerde voornemens voor 2016. 

Afleveringen reviewen
Dit jaar wil ik beginnen met een experiment: reviews van afleveringen. Dus, als het nieuwe seizoen van 'Game of Thrones' begint, wil ik over iedere afzonderlijke aflevering een blog schrijven. Die zullen absoluut niet objectief zijn. Smaken verschillen immers. Maar ze zullen vooral niet spoilervrij zijn. Wees daar dus alvast voor gewaarschuwd.

Series afronden
Sommige series hebben vele seizoenen meegelopen, sommigen worden na een enkel seizoen al gecanceld. Dit jaar wil ik graag series die al voltooid zijn tot en met de laatste aflevering bekijken. Voorbeelden van series die hoog op mijn lijstje staan:

Breaking Bad, seizoen 5
Community, seizoen 6
Mad Men, seizoen 6 en 7

Series 'bijkijken'
Ook bij sommige lopende series lig ik hopeloos achter op schema. Soms omdat het nieuwe seizoen maar niet op Netflix of de Nederlandse televisie verschijnt, soms omdat ik ze simpelweg vergeet te kijken. Series die in de laatste categorie vallen wil ik graag 'bijkijken', zodat ik een nieuw seizoen direct kan kijken. Voorbeelden die hoog op mijn lijstje staan:

House of Cards, seizoen 2 en 3
Orphan Black, seizoen 3
Sherlock, seizoen 3

Nieuwe series starten

Zodra ik series heb afgerond, is er natuurlijk weer tijd voor nieuwe series. Nieuw betekent in dit geval nieuw voor mij, niet per sé voor de rest van de wereld. Vorig jaar was een ontzettend goed seriejaar met nieuwe toppers als 'Sense8', 'Mr. Robot', 'Jessica Jones' en 'Daredevil', die allemaal hoog op mijn lijstje staan. Series die al langer lopen of zelfs al afgerond zijn, maar nog steeds op mijn to-do lijst staan, zijn bijvoorbeeld 'True Detective', 'Black Mirror' en 'Hannibal'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten